jeśli chciałbyś wykonać animowany packshot 3D.
zastanawiasz się od czego zacząć.
- kiedy warto
- kiedy stosuje się?
tam gdzie tradycyjne techniki - wideo są niemożliwe do zrealizowania lub nie dadzą oczekiwanych efektów.
- co można osiągnąć? mozliwości
- co daje, zalety;
możliwość dowolnego kształtowania, pełna kontrola,
doskonała jakość, ujęcia macro - idealna faktura bez niepożądanych artefaktów;
nie obowiązują prawa fizyki,
nieistniejące w rzeczywistości obiekty/elementy np fantazyjne kwiaty.
możliwość konstrukcji i destrukcji,
łatwa zmiana koloru/tekstury przy zachowaniu idealnie tych samych warunków - ruchu, oświetlenia, położenia;
seria produktów różniących się opakowaniem wymagających identycznej prezentacji
mozliwość dostosowania sceny / renderu do dowolnych formatów, klatkarzu, rozdzielczosćci
jakie są ograniczenia / minusy
pracochłonne przygotowanie sceny, wymaga modelowania,
Scena 3D jest pewnym przybliżeniem fizycznej rzeczywistości;
odtworzenie detali, realizm,
symulacja złozonych zjawisk fizycznych - zachowania się światła, refrakcja, kaustyka, przenikanie powierzchniowe,
złożone właściwości powierzchni,to wyzwanie wymagające waskiej specjalizacji, umiejętności
symulacja cząstek, fizyki, oddziaływania sił, odkształceń,
, ujęcia w ruchu , zamrożony ruch, zmiany obiektu; morfing,
- cząsteczki, symulacje,
ujęcia slow motion
tempo
- czym się różni od video - wymaga przemyślanych założeń, znajomości ograniczeń,
co ma wpływ na cenę?
im wyższy poziom realizmu,
symulacje;
im większe skomplikowanie obiektu
zlożoność sceny
rozdzielczość i długość animacji
postprodukcja
co ma wplyw na czas realizacji
przygotowanie sceny - uzyskanie pożadanego stopnia realizmu
złożone symulacje
efekty szkła - kaustyka;
bardzo efektowne ale zasobożerne;
jakie materiały,
identyfikacja wizualna,
- odtworzyc precyzyjnie kształt obiektu i jego właściwości fizyczne;
zdjecia
czesto korzysta się ze zdjęć, minusy - brak precyzji, zniekształcenia perspektywy, dwuwymiarowość.
oświetlenie ma wplyw na kolorystykę i wrazenia powierzchni
rzuty - rysunek techniczny;
bywaja pomocne dla precyzyjnego określenia kształtu,
nie ma znieksztalcen perspektywy,
znamy wymiary i proporcje,
niekiedy sa bardzo zagmatwane, niekiedy bardzo uproszczone
model cadowski - wiernie oddaje kształt, moze posłużyc jako referencja,
zwykle nie nadaje sie bezposrednio do zastosowania w renderze
ma zbyt gesta siatke, zbyt ciezki,
posiada zbedne detale,
topologia zla,
dziury i normalne;
oryginalny obiekt
daje mozliwosc bezposredniej obserwacji powierzchni, ksztaltu, detali,
wymaga wymiarowania;
jakie etapy.
etap kreatywny
koncepcja, pomysł, key visual,
storyboard szkice,
projekt plastyczny
modelowanie
tekstury i materiały
oświetlenie
symulacje
animacja
renderowanie
kompozycja i postprodukcja
kodowanie
formaty plików statycznych
formaty plików wideo - kiedy i jakie, do jakich mediow,
kodeki
kompresja stratna i bezstratna
kanał alfa, maska
pliki wektorowe
rozdzielczosc HD, 4K, 2K,
kolory - przestrzen barw RGB, CMYK
kolory - przestrzen barw RGB, CMYK
profile koloru
--
animacja poklatkowa - stop motion
# packsho reklamowy,
wizualizacja 3D,
# animowany packshot kosmetyków
zapytaj o możliwość wspłpracy